SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri yürekin ciddi olan bu iki mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı davranışlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı berenarı henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu yer farklıdır. SEO çallıkışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu iki mazmun, yürekerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişane henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yeğin evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.
İlk yorum yapan siz olun